Tijdlijn Prosix.

Met zelfstudie en de nodige lef wist Wesley Weerdenburg al op jonge leeftijd ICT- en commerciële vaardigheden te ontwikkelen. Deze werden snel in de praktijk uitgeprobeerd en toegepast bij familie en de bakker om de hoek.

Toch koos hij in eerste instantie niet voor een opleiding informatica. De horeca trok meer. Maar al snel bleek dat dit toch niet  helemaal ‘zijn ding’ was. De overstap naar de wereld van de informatica werd alsnog gemaakt.

In deze tijdlijn nemen we je mee terug in de tijd, want aan onze portfolio en klantencases is een mooie geschiedenis vooraf gegaan.

2010.

Oprichting Weerdenburg Global Media.

Nadat Wesley vele tropenjaren in loondienst heeft gewerkt wordt in 2010 definitief de keuze gemaakt om zelf ondernemer te worden. Hij start zijn éénmanszaak voor de levering van webdiensten; Weerdenburg Global Media. Doelstelling; succes behalen maar tegelijk minder uren werken.

2010.

Extra handelsnaam.

Bedrijven worden zich steeds meer bewust van het feit dat zij een website nodig hebben ter ondersteuning van hun activiteiten. Hierdoor groeit de vraag naar diensten zoals het omzetten van PSD naar HTML. Om deze reden start Wesley in 2010 HTMLSLICE op als handelsnaam onder Weerdenburg Global Media.

2011.

Bedrijf gekocht.

Klanten wensen steeds meer service op gebied van webhosting. InternetExtra is een specialist op het gebied van webhosting. Met de overname van dit bedrijf wordt Weerdenburg Global Media een full-service www dienstverlener.

2012.

Nationale alliantie.

Wesley vormt een landelijk netwerk van experts en specialisten op het gebied van webhosting, webdesign en webdevelopment. Met deze alliantie kan meer maatwerk op het gebied van dienstverlening en service gerealiseerd worden.

2012.

De grenzen over.

De eerste internationale order is een feit. Een Belgische klant in de bouwsector geeft opdracht voor de ontwikkeling en bouw van een website. Wederom een stap voorwaarts.

2013.

Verkoop labels.

De merknamen InternetExtra en HTMLSLICE worden verkocht. Weerdenburg Global Media gaat terug naar de oorsprong van zijn bestaan. De klanten blijven wel trouw aan Wesley

2013.

Naar Amsterdam!.

In een bruisende kantoorlocatie langs de Amstel in Amsterdam beginnen de werkzaamheden steeds professioneler te worden. Groei. Niet alleen in werkplekken, maar ook in opdrachten. Bij de ontwikkeling van websites wordt responsive design de standaard en worden de pijlen gericht op advertentie platformen zoals AdWords en Facebook.

2013.

Start van Prosix.

Er wordt afscheid genomen van de naam Weerdenburg Global Media. Vanaf 2013 is de handelsnaam Prosix. Prosix staat voor PROactief meedenken, PRObaat werk, PRObleemloos leveren, PROcesmatig werken, PROfessionele dienstverlening en PROminente diensten en producten.

2013.

Supportdesk operationeel.

Een volgende stap voorwaarts in de ontwikkeling van Prosix is de inrichting van de Supportdesk. Een lang gekoesterde wens. Nu is er één centraal aanspreekpunt in de organisatie voor help en support bij vragen en incidenten.

2014.

Glass Shop Wall.

In 2011 heeft Wesley een idee. Hij wil winkelruiten transformeren in interactieve displays. Dit leidt tot een nieuwe startup; de Glass Shop Wall. Al snel is er wereldwijd interesse in deze innovatieve toepassing.

2015.

Startup award.

Dankzij de slimme marketingactiviteiten van Prosix wordt Glass Shop Wall winnaar bij de ‘Founded in Holland Startup Awards’. Aan deze online competitie doen 830 startups mee.

2016.

Naar Utrecht!.

Prosix zit in de lift. Om beter te kunnen inspelen op groei en nieuwe ontwikkelingen wordt besloten om te verhuizen naar Utrecht – Papendorp. Vanuit de inspirerende nieuwe locatie op de Secoya Campus van het Color Business Center worden de bedrijfsactiviteiten voortgezet. Eerst vanuit gebouw A. Maar al snel is deze kantoorruimte te klein, en wordt de oversteek gemaakt naar meer vierkante werkplekmeters in gebouw B.

2016.

Besloten Vennootschap.

Een nieuwe rechtsvorm wordt gekozen die beter aansluit bij de ontwikkeling die het bedrijf doormaakt; Prosix B.V. is een feit!

2016.

Leerbedrijf.

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. In dit kader pakt Prosix haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, en wordt erkend leerbedrijf in het register van de SBB. Jong talent kan bij Prosix het praktijkgedeelte van hun opleiding volgen.

2016.

Internationale allianties.

De vraag naar internet dienstverlening en mobiele applicaties blijft groeien. Om hier creatief, passend en snel op te kunnen inspelen worden strategische samenwerkingsverbanden aangegaan met bedrijven in China en India.

2017.

Specialisatie.

De markt voor slimme mobiele applicaties blijft in omvang toenemen. Om innovatieve oplossingen te blijven ontwikkelen wordt gespecialiseerd in diverse talen voor iOS en Android development.

2017.

Displayz.

Glass Shop Wall wordt Displayz. De nieuwe naam en identiteit sluit beter aan bij de verbreding van het het diensten- en productaanbod. Compagnon Ashwin Merle wordt mede eigenaar van Displayz maar blijft daarnaast ook actief betrokken bij Prosix.

Meer informatie?

Neem contact op met Wesley

wesley@prosix.nl
+31202615711